Monday, September 28, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri...

Ape khabar sume...
Selamat Hari Raya Aidilfitri dan maaf zahir batin kepada umat.. Mak abah, adik2 ku, Azira, dan keluarga, atok dan wan aku, tokbah dan tokcu aku jgak, mak cik2 dan pakcik2 aku, kazen aku ke semua nya, kawan2 aku pun same la, dan kepada semua yg aku knal.. Panjang gak tu...hehee

Raya tahun ni mcm kurang meriah bagi aku la, x tau la kenapa.hehe ntah la...aku pun x pasti apa yang aku rase lain sgt.. dah x mcm sebelum2 ni kot.. balik kampung pun kejap je.. balik pun nak rush2.. tapi nak buat mcm mane kan.. tu je la leh aku buat, ikut mak abah... dah makin meningkat usia ni makin rase kurang meriah... byk benda nak pikir.ntah la..hehe tapi ape2 pun best sebab dapat gak aku balik kampung,lame dah aku x balik kampung.. banayk gak ktorg sume masak, kebetulan tahun makcik aku yang duk kat Dungun ade balik, meriah la gak... suara die je dah mcm 3 4 org kat umah tu...hahaha.. tambah mak aku lg... lagi la... Aku sampai umah atok dalam kul 8 lbh, ktorg dah beli makanan berbuke siap2 kat Bentong... takut x sempat sampai umah atok..hehe Memang betol pun... ktorg berbuke kat tepi jalan je... hehe

Sampai je umah atok, makan nasi lak...hehe esok nye ktorg bersiap sedia utk bekerja keras, memasak lemang, rendang dan ketupat segera... hehehe pagi2 lagi atok dah buat kan bara api nak masak lemang... hehe aku la yg kena tengokkan lemang tu dgn pakcik aku... pastu lemang dah siap, masak lak rendang kat bawah tu gak.. nak hidupkan api, mak ai punye la penat..hehe
makcik aku lak yg uk mengadap rendang tu..

Raya jatuh pada hari ahad... hehe ktong ni lepak je lepas semayang raya... balik2 je lapa.. cari makanan lu ape2 hal..hehe aku lepak je kat umah, sedara mara ramai lak tu dtg umah.. lepak je la.. tapi ktorg 1 family lari gak,g amik gmbr kt kedai gmbr la... ni tahun ke3 la kami 1 family bergambar di hari raya...

Ape lagi aku nak cerita eh... erm... aku x dapat jumpe gf aku la raye ni.. .nak gak bersalaman di pagi raya tu, even salu bersalaman tiap2 kali jumpe.. tapi tu lain rase die.. ni Hari Raya beb..!!!!! Tapi ape boleh buat kan... jauh... Tapi ape2 pun die tetap dgn aku... I LOVE U xerra......

No comments:

Post a Comment